Slowatch nie je len obchod v centre Bratislavy, ale aj komunita okolo neho, ktorá spája milovníkov dizajnu, štýlového oblečenia, bicyklov, hudby, kávy a všetkých dobrých vecí. V tomto kamennom obchode nájdete vždy niečo zaujímavé – či už kvalitný tovar domácich a zahraničných značiek, alebo rôzne pop-upy, prezentácie, workshopy či výstavy. Do šopu sa však nechodí len nakupovať, ale aj čučpajziť (príjemne zabíjať čas) na lavičke, piť kávu, pivko alebo Jameson so zázvorovým tonikom a kecať.
Ako to však celé vzniklo? Slowatch je živým organizmom a stále sa vyvíja a prispôsobuje okolitým vplyvom a dianiu. Názov vymyslel Lukáš Karásek v roku 2007 pre výstavu mladých umelcov v galérii Blumen vo Viedni. Vystavovali tu Ivana Šáteková, Pepe Ehrenberger a Lukáš Karásek. Rakúsko-slovenskú družbu zorganizoval Matej „Jolo“ Žoldoš. Meno sa uchytilo a používalo sa ako hlavička rôznych spoločných projektov a názov blogu. Pod Slowatchom vyšli napríklad prvé Hafnerove CD, tlačili sa obľúbené I love BA tričká, predávali sa Lomography fotoaparáty či organizovali legendárne párty v Kyjeve.
V roku 2010 sa Slowatch presunul z online sveta do kamennej základne na roh Mikulášskej a Židovskej. Organizovali sa tu výstavy, workshopy, stretnutia cyklofanatikov, pingpongové turnaje či koncerty. Slowatch sa stal ambasádou Lomografie, vydal prvé EP Walter Schnitzelsson, Beyuzove Variácie a založil vlastnú značku bicyklových rámov do mesta Fixiefoxie. Po požiari v 2012 priestor na Židovskej fungoval aj ako coworking a centrála bikepolovej komunity
V 2013 rozvíril vody spoločenského života Bratislavy svojím návratom na rodnú hrudu Martin „Marty“ Rajniak, pridal sa k Slowatch tímu a posunul ho opäť niekam ďalej. Ivana Palečková dala Slowatchu novú kvalitnú vizuálnu identitu a dizajny, ktoré sa vryli ľudom do pamäte. Chalani okrem bicyklov, foťákov a akcií začali predávať aj kvalitné mestské oblečenie, ktoré tu chýbalo. Slowatch padol do oka Jamesonu a to dodalo všetkým ďalším akciám ten správny ráz, o rok neskôr pila celá Bratislava len Jameson. Pod značkou Slowatch vyšiel ďalší počin Prezident Lourajder, za ktorým je aj čestný Slowatchista a pán plagátov Emil Taška.
Po vykradnutí obchodu a nečakanom predaji budovy na Mikulášskej sa jedna éra končí, ale Slowatch má ako vždy pripravené eso v rukáve. Koncom 2014 sa začala prerábka nových priestorov na Laurinskej 19 a Slowatch sa má zasa kde hrať. Po roku sa zo zdevastovaných priestorov stal obchod, za aký by sa nemusel hanbiť ani Berlín, a má za sebou už toľko akcií, ako predtým za tri roky. Čo bude ďalej? Nikto nevie. Ale bude to určite stáť za to. Watch out for Slowatch!
Slowatch
Laurinská 19, 811 01 Bratislava
Po – Pia 10.00 – 18.00
So 13.00 – 18.00
Text Zuzana / Korektúra Soňa / Foto Nora a Jakub