Slowatch nie je len obchod v centre Bratislavy, ale aj komunita okolo neho, ktorá spája milovníkov dizajnu, štýlového oblečenia, bicyklov, hudby, kávy a všetkých dobrých vecí. V tomto kamennom obchode nájdete vždy niečo zaujímavé – či už kvalitný tovar domácich a zahraničných značiek, alebo rôzne pop-upy, prezentácie, workshopy či výstavy. Do šopu sa však nechodí len nakupovať, ale aj čučpajziť (príjemne zabíjať čas) na lavičke, piť kávu, pivko alebo Jameson so zázvorovým tonikom a kecať.

DSC_6098

Ako to však celé vzniklo? Slowatch je živým organizmom a stále sa vyvíja a prispôsobuje okolitým vplyvom a dianiu. Názov vymyslel Lukáš Karásek v roku 2007 pre výstavu mladých umelcov v galérii Blumen vo Viedni. Vystavovali tu Ivana Šáteková, Pepe Ehrenberger a Lukáš Karásek. Rakúsko-slovenskú družbu zorganizoval Matej „Jolo“ Žoldoš. Meno sa uchytilo a používalo sa ako hlavička rôznych spoločných projektov a názov blogu. Pod Slowatchom vyšli napríklad prvé Hafnerove CD, tlačili sa obľúbené I love BA tričká, predávali sa Lomography fotoaparáty či organizovali legendárne párty v Kyjeve.

DSC_6112 DSC_6118

V roku 2010 sa Slowatch presunul z online sveta do kamennej základne na roh Mikulášskej a Židovskej. Organizovali sa tu výstavy, workshopy, stretnutia cyklofanatikov, pingpongové turnaje či koncerty. Slowatch sa stal ambasádou Lomografie, vydal prvé EP Walter Schnitzelsson, Beyuzove Variácie a založil vlastnú značku bicyklových rámov do mesta Fixiefoxie. Po požiari v 2012 priestor na Židovskej fungoval aj ako coworking a centrála bikepolovej komunityDSC_6110

V 2013 rozvíril vody spoločenského života Bratislavy svojím návratom na rodnú hrudu Martin „Marty“ Rajniak, pridal sa k Slowatch tímu a posunul ho opäť niekam ďalej. Ivana Palečková dala Slowatchu novú kvalitnú vizuálnu identitu a dizajny, ktoré sa vryli ľudom do pamäte. Chalani okrem bicyklov, foťákov a akcií začali predávať aj kvalitné mestské oblečenie, ktoré tu chýbalo. Slowatch padol do oka Jamesonu a to dodalo všetkým ďalším akciám ten správny ráz, o rok neskôr pila celá Bratislava len Jameson. Pod značkou Slowatch vyšiel ďalší počin Prezident Lourajder, za ktorým je aj čestný Slowatchista a pán plagátov Emil Taška.

DSC_6104DSC_6114DSC_6081

Po vykradnutí obchodu a nečakanom predaji budovy na Mikulášskej sa jedna éra končí, ale Slowatch má ako vždy pripravené eso v rukáve. Koncom 2014 sa začala prerábka nových priestorov na Laurinskej 19 a Slowatch sa má zasa kde hrať. Po roku sa zo zdevastovaných priestorov stal obchod, za aký by sa nemusel hanbiť ani Berlín, a má za sebou už toľko akcií, ako predtým za tri roky. Čo bude ďalej? Nikto nevie. Ale bude to určite stáť za to. Watch out for Slowatch!

DSC_6100

Slowatch

Laurinská 19, 811 01 Bratislava

Po – Pia 10.00 – 18.00

So 13.00 – 18.00

http://slowatch.sk

DSC_6158

Text Zuzana / Korektúra Soňa / Foto Nora a Jakub

NEWSLETTER

To najlepšie z HEMMET
Emailová adresa